THEMAWORDS

THEMAWORDS

piatok 19. augusta 2016

Fínske oslavy (SK)

Čas beží a desí ma akým tempom. Nemôžem uveriť, že už je to skoro mesiac odkedy som prišla do Fínska! Všetko je tu pre mňa zatiaľ nové, ale prispôsobujem sa veľmi rýchlo a pravdupovediac tu je to jednoduché. Na dobré sa rýchlo zvyká. Mám okolo seba kopu úžasných ľudí, ktorí mi pomáhajú ako sa len dá. Hlavne moja hostiteľská rodina, kamaráti, ľudia v škole a učitelia. Odkedy som pridala prvý post sa udialo pár vecí. Napríklad škola, ale o tom potom.

Mala som tú česť zúčastniť sa konfirmácie mojej hostiteľskej sestry. Bol to pre ňu veľký deň. 5 dní predtým som ju nevidela, pretože všetky decká, ktoré konfirmujú odídu týždeň pred oslavou na niečo ako tábor a ich príbuzní ich vidia až v kostole. My sme zatiaľ pripravovali oslavu. Očakávali sme veľa hostí. Moja hostiteľská mamina spravila program prác na celý týždeň a všetci sme museli makať. Každý deň sme niečo upratali, navarili, nakúpili a piekli. Sedem tort. Šialené! Aspoň sme boli organizovaní. Hovorí sa, že ak máte spravený plán, máte hotových 50 percent práce. Môžem potvrdiť, že je to pravda. Takisto som dostala šancu zúčastniť sa ceremónie, ktorá bola veľmi pekná aj keď som vôbec ničomu nerozumela a búrka vonku mi veľmi nepomáhala zachytiť nejaké slová. Potom sme sa vrátili domov a začali prichádzať hostia. Ďalší zmätok. Po chvíli som už netušila kto je kto, kto je z koho rodiny a už vôbec by som si netypla mená. Každopádne. Oslava dopadla úžasne! Celá rodina je veľmi sympatická a milá. Som veľmi pyšná na  Ade. A na nás! Spoločnými silami sme zorganizovali sme zorganizovali krásnu oslavu. Hostia sa zabávali, Ade žiarila, veď to predsa bol jej veľký deň a ja som spoznala skoro celú rodinu. Väčšinu času som sa popri rozhovorch hrala s bábätkami. Je im totiž jedno, akým jazykom rozprávam. Zistila som, že niektoré deti v rodine zo mňa majú trochu strach, pretože mi nerozumejú. Dúfam, že si čoskoro vylepším reputáciu!
Ďalší týždeň ma Miksu (moja staršia hostiteľská sestra) zoznámila s jej kamarátmi a spoločne sme šli nakupovať do Oulu. Áno, ďalšia "párty". Tentokrát rozlúčková. Ich kamarátka Linnea odchádza na rok do Švajčiarska a tiež sa ocitne v koži výmenného študenta. Všetko sme pripravili a na ďalší deň sme ju šli prepadnúť. Bolo to super! Užili sme si pekný večer a posledné hodiny prázdnin. Všetci kamaráti Miksu sú veľmi zlatí a dobrí ľudia a mám pri nich pocit, ako keby som ich poznala už dávno. Prajem Linnei všetko dobré, nech si to poriadne užije. Práve sa cítim, že všetky moje fotky sú spojené s jedlom, ale čo budem robiť, keď je tu také dobré?

Heippa!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára